Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Ποιες είναι τα 6 είδη αναγκών των εργαζομένων που πρέπει να καλύψουν οι εργοδότες.
-Πόσο σημαντικές είναι αυτές οι ανάγκες για να ξεκλειδώσουν οι εργαζόμενοι τις δυνατότητές τους.


Ο CHRO έχει αναδειχθεί ένας από τους πιο κρίσιμους ρόλους στοC-suite, καθώς οι οργανισμοί εργάζονται για να κρατήσουν τους εργαζομένους ασφαλείς, εν ενεργεία και ίσους. Οι σύγχρονοι CHROs αναγνωρίζουν ότι η εμπιστοσύνη είναι το νέο νόμισμα στη δουλειά. Κι αυτό γιατί η εμπιστοσύνη τους επιτρέπει να δημιουργούν ή να συμβάλλουν στη δημιουργία μιας κουλτούρας που υποστηρίζει τους εργαζομένους, εξελίσσει την επιχείρηση και βοηθά την ευρύτερη κοινότητα.  

Η παρούσα κρίση θα περάσει και οι άνθρωποι θα διαλέξουν για ποιον θέλουν να δουλέψουν και πού να εργαστούν. Οι οργανισμοί που θα κατορθώσουν να φροντίζουν καλύτερα τους εργαζομένους τους θα ανακηρυχθούν νικητές στην αγορά του μέλλοντος. 

Τι θέλουν οι εργαζόμενοι; Επιθυμούν οι εργοδότες τους να καλύψουν τις προσωπικές τους ανάγκες (σωματικές, οικονομικές, συναισθηματικές/ψυχικές), τις διαπροσωπικές τους ανάγκες και τις συλλογικές τους ανάγκες. Αυτές οι μεταβαλλόμενες προσδοκίες προσφέρουν στους CHROs την ευκαιρία να ανακτήσουν μια από τις πιο θεμελιώδεις αποστολές: τη φροντίδα και την ανθεκτικότητα των εργαζομένων. Μπορούν πλέον να ξαναγράψουν ένα σενάριο που χτίζει εμπιστοσύνη βάσει αυτών που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία για τους ανθρώπους. Και όπως αποδεικνύει η έρευνα, είναι και επιχειρηματικά επικερδές να το κάνουν. 

Για την ακρίβεια, ολόκληρο το C-suite αναθεωρεί την ευθύνη απέναντι στους εργαζομένους. Πριν από την πανδημία, 35% των Chief Experience Officers (CXO) είχαν πλήρως αποδεχτεί την ευθύνη να στηρίξουν τις ολιστικές ανάγκες των ανθρώπων. Μέσα σε 6 μήνες μόλις, αυτό το ποσοστό αυξήθηκε σημαντικά προσεγγίζοντας το 50% των CXOs. 

Ξεκλειδώστε τις δυνατότητες των εργαζομένων-ενισχύστε την εταιρεία 

Η Accenture συγκέντρωσε 3.200 ανώτερα στελέχη (50% στελέχη HR και 50% άλλοι CXOs) και 15.600+ εργαζομένους από 15 κλάδους και 10 χώρες σε μια μοναδική στο είδος της έρευνα. Αυτή η έρευνα οδήγησε σε ένα σημαντικό εύρημα: Εκπληρώνοντας 6 θεμελιώδεις ανθρώπινες ανάγκες μέσω της δουλειάς, οι εταιρείες ξεκλειδώνουν τις δυνατότητες των εργαζομένων τους. Αυτό το μοντέλο αποκαλείται Net Better Off  και εστιάζει στις ακόλουθες ανάγκες: 1) συναισθηματικές & ψυχικές, 2) διαπροσωπικές, 3) σωματικές, 4) οικονομικές, 5) εκπλήρωση  του σκοπού, 6) απόκτηση δεξιοτήτων. 

Η έρευνα αποκάλυψε ότι 64% των δυνατοτήτων ενός ανθρώπου-που καθορίζονται από την ικανότητά του να αξιοποιεί τις δεξιότητες και τα δυνατά του σημεία στη δουλειά-επηρεάζονται από το πώς αισθάνονται ως προς αυτές τις 6 ανάγκες. Αντιθέτως, λιγότερο από 9% της αξιοποίησης των δυνατοτήτων βασίζεται σε παράγοντες, όπως η εκπαίδευση, η θέση, το επίπεδο, ο κλάδος, τη γεωγραφική θέση και το μέγεθος της εταιρείας. 

Αλλά δεν ξεκλειδώνονται μόνο οι ανθρώπινες δυνατότητες, αλλά και οι εταιρικές. Καθώς οι εργοδότες ενισχύουν αυτές τις διαστάσεις και δημιουργούν ουσιαστικές σχέσεις με τους εργαζομένους, παρατηρείται αύξηση στην εταιρική απόδοση. Οι οργανισμοί μπορούν να σημειώσουν ακόμα και 5% αύξηση στα κέρδη τους, συγκριτικά με την αναμενόμενη μείωση του 4,7%. Πριν από την πανδημία, σε μια δυνατή και αναπτυσσόμενη οικονομία, οι οργανισμοί θα μπορούσαν να σημειώσουν διψήφια αύξηση, εφαρμόζοντας όσα κάνουν τους εργαζομένους να αισθάνονται καλύτερα. 

Το ρηξικέλευθο μοντελο Net Better Off εστιάζει στις θεμελιώδεις ανθρώπινες ανάγκες 

Πριν από τον κορονοϊό, οι διαστάσεις των συναισθημάτων, των σχέσεων και του σκοπού ήταν τα σημαντικότερα κίνητρα για θετικές συμπεριφορές των εργαζομένων. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι σωματικές ανάγκες κέρδισαν έδαφος. Ωστόσο, οι διαπροσωπικές ανάγκες παρέμειναν υψηλά, όπως και οι οικονομικές και ανάγκη για απόκτηση δεξιοτήτων. Πριν την κρίση, οι περισσότεροι οργανισμοί επένδυαν μόνο στις διαστάσεις των δεξιοτήτων και των απολαβών, με αποτέλεσμα να αποτυγχάνουν να ξεκλειδώσουν όλες τις δυνατότητες των ανθρώπων τους.

Στο επόμενο άρθρο θα δούμε πώς οι CHROs μπορούν να καλύψουν αυτές τις ανάγκες.

Μάθετε περισσότερα για τα εταιρικά μας προγράμματα σήμερα.

Διάβασε ακόμα:

Ειδική έρευνα για την οργάνωση της εργασίας και τη ρύθμιση του χρόνου εργασίας από την ΕΛΣΤΑΤ

Η υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη είναι απαραίτητη στο σύγχρονο χώρο εργασίας

Author(s)

  • Ελίζα Σακκά

    Content Editor

    Η Ελίζα Σακκά είναι content editor και social media manager.