Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Τι λένε έρευνες για τον χρόνο προσαρμογής σε μια νέα δουλειά.
-Συμβουλές που μπορείς να ακολουθήσεις ώστε να νιώσεις οικεία.


Ο Σεπτέμβρης και ο Οκτώβρης, είναι κατά γενική ομολογία μεταβατικοί μήνες. Πολλοί αλλάζουν επαγγελματικό προσδιορισμό ή χώρο εργασίας, και ανοίγουν τα πανιά τους προς νέες προκλήσεις.

Ωστόσο, παρά το ότι το να βρεθείς σε νέο εργασιακό περιβάλλον σίγουρα θα σε γεμίσει με ενθουσιασμό, σε αυτό το βήμα είναι πιθανόν να αντιμετωπίσεις και ορισμένες προκλήσεις.

Μάλιστα, είναι απόλυτα φυσιολογικό το να μη νιώθεις ο εαυτός σου στη δουλειά, ειδικά τους πρώτους μήνες. Αυτό υποστηρίζει έρευνα που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα σε 213 υπαλλήλους από την Dr. Anne Wilson, μια κοινωνική ψυχολόγο του Πανεπιστημίου Wilfrid Laurier.

Για την ακρίβεια, το 72% των συμμετεχόντων, απάντησε ότι άρχισε να νιώθει πως μπορεί να ξεδιπλώσει τον χαρακτήρα του στην δουλειά, μετά τους 2 ή και 3 μήνες. Το 60% απάντησε πως ένιωθε οικεία με το περιβάλλον στους 3 μήνες και το 9% μετά από 10 ή και 12 μήνες.

Το να νιώθουμε ασφάλεια και οικειότητα στην δουλειά μας, είναι εξαιρετικά σημαντικό και έρευνα αναφέρει πως ανάμεσα στα συναισθήματα που νιώθει ένας εργαζόμενος, η ευχαρίστηση από το αντικείμενο της δουλειάς του, η συγκέντρωση αλλά και η αίσθηση ότι κάνει την δουλειά του καλά είναι τα πιο σπουδαία.

Τι μπορείς να κάνεις όμως, ώστε να βοηθήσεις τον εαυτό σου να νιώσει άνετα σε ένα καινούργιο εργασιακό περιβάλλον αλλά και να κάνεις τους νέους συναδέρφους σου, να σε συμπαθήσουν; Παρακάτω θα βρεις χρήσιμα tips, τα οποία ελπίζω να σου φανούν χρήσιμα.

Κράτα σημειώσεις

Η κάθε εταιρεία έχει τη δική της πολιτική και όσο μεγάλη και αν είναι η προϋπηρεσία σου, σίγουρα θα υπάρχουν πράγματα που ακούς για πρώτη φορά. Κράτα σημειώσεις με τα πάντα (ναι, ακόμα και τα αυτονόητα) γιατί σε διαφορετική περίπτωση, το άτομο που σε εκπαιδεύει θα πάρει το μήνυμα ότι δεν πρόσεχες ενόσω σου μιλούσε. Εξάλλου, οι σημειώσεις με έχουν σώσει πολλές φορές από το να ρωτήσω για κάτι δεύτερη φορά.

Ντύσου όμορφα αλλά όχι κραυγαλέα

«Το να ντύνεσαι όμορφα, είναι δείγμα καλής συμπεριφοράς» είπε ο Τom Ford και συμφωνώ στο 100%. Ρώτησε ποιο είναι το dress code της εταιρίας και μην παρεκκλίνεις αν υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες. Φρόντισε τα ρούχα σου να είναι σιδερωμένα και φρεσκοπλυμένα και αν είσαι κοπέλα, απόφυγε τα πολύ στενά ρούχα ή το έντονο μακιγιάζ. Πρόσεξε όμως να μην το παρακάνεις γιατί έτσι, θα φανεί σαν να προσπάθησες υπερβολικά πολύ και αυτό θα έχει αντίθετα αποτελέσματα.

Αν δεν καταλαβαίνεις κάτι, ρώτα

Είναι αποδεκτό το να κάνεις ερωτήσεις σαν νέος συνεργάτης, και είναι απολύτως λογικό το να κάνεις λάθη. Όμως, πολλά από τα λάθη που κάνει ένας «πρωτάρης» σίγουρα μπορούν να αποφευχθούν, αν έχει καταλάβει σωστά αυτό που του ζητούν να κάνει. Αν δεν καταλαβαίνεις κάτι, ή αν δεν είναι αρκετά σαφές, μην φοβάσαι να ρωτήσεις μέχρι να βεβαιωθείς ότι έχεις κατανοήσει πλήρως το τι πρέπει να κάνεις αλλά και τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσεις.

Φρόντισε να είσαι πάντα στην ώρα σου ή και λίγο νωρίτερα

Αν έχεις μια συνάντηση ή συγκεκριμένο ωράριο εργασίας, φρόντισε ειδικά τον πρώτο καιρό να είσαι πάντα τυπικός. Κανείς δεν θέλει να περιμένει και δεδομένου ότι τα βλέμματα είναι στραμμένα πάνω σου, δεν είναι ωραίο για την εικόνα σου να σε περιμένουν. Προσωπικά, πηγαίνω πάντα στα ραντεβού μου λίγο νωρίτερα ώστε να ανασυγκροτηθώ και να βάλω σε μια σειρά τις σκέψεις μου. Έτσι, όταν ξεκινάει το ραντεβού ή η συνάντηση που έχω, δίνω τον καλύτερό μου εαυτό μιας και έχω αφήσει το άγχος πίσω.

Χαμογέλα, αλλά πρόσεξε το χιούμορ που κάνεις

Το χαμόγελο σίγουρα θα σου ανοίξει πολλές πόρτες, αλλά πρέπει να είσαι προσεκτικός αναφορικά με τα όρια που βάζεις ή που σου βάζουν οι συνεργάτες σου. Δεδομένου ότι δεν γνωρίζεσαι καλά με εκείνους, δεν είναι καλή ιδέα το να πεις λεπτομέρειες για την προσωπική σου ζωή ή το ρωτήσεις για την δική τους ή το να πεις κάτι που μπορεί να φαίνεται αστείο σε εσένα, αλλά όχι σε αυτούς. Να είσαι προσιτός, φιλικός αλλά και μετρημένος.

Κάνε τη δουλειά σου σωστά, χωρίς να ενοχλείς

Κανείς προϊστάμενος δεν θέλει να απαντάει σε άπειρες τηλεφωνικές κλήσεις ή emails, ή να λύνει μονίμως προβλήματα. Όσο κλισέ και να ακούγεται, είναι απαραίτητο να κάνεις τη δουλειά σου σωστά, ώστε να σε εκτιμήσουν οι νέοι σου συνεργάτες. Αν προκύψει ένα πρόβλημα, επικοινώνησε με τον προϊστάμενό σου δίνοντάς του ήδη μια λύση που σκέφτηκες. Αν μη τι άλλο, θα του δώσεις να καταλάβει ότι είσαι πρακτικός.

Τέλος, μην αφήσεις τον φόβο του ότι μπορεί κάποιος να μην σε συμπαθήσει να σε βάλει σε καλούπια που δεν αρμόζουν σε εσένα. Ο κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός και αυτό είναι που τον κάνει όμορφο.

Ανάδειξε τα θετικά στοιχεία του χαρακτήρα σου και προσπάθησε να κάνεις βήματα ώστε να βελτιώσεις τα αρνητικά σου. Πολύ πριν το καταλάβεις, θα έχεις προσαρμοστεί τόσο καλά στη νέα σου επαγγελματική στέγη, ώστε να νιώθεις σαν να εργαζόσουν πάντα εκεί.

Διάβασε ακόμα:

Τι Κάνουν Οι Επιτυχημένοι Άνθρωποι Τους Πρώτους 3 Μήνες Σε Μία Νέα Δουλειά

Πώς να προσαρμοστείς σε μια νέα δουλειά