Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Τι μπορούν να κάνουν οι εταιρείες για να ενισχύσουν τη συναισθηματική ευεξία των εργαζομένων.
-Πόσο μεγάλες αποστάσεις διατηρούν οι εργαζόμενοι.


Παρόλο που το μέτρο της απόστασης έχει επιβληθεί για να προστατεύσει το προσωπικό από την εξάπλωση του κορονοϊού, η προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα της φυσικής απόστασης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη συναισθηματική τους ευεξία. Για την ακρίβεια, οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι ο ψυχολογικός αντίκτυπος της φυσικής απόστασης είναι παρόμοιος με τις επιπτώσεις των μεγάλων καταστροφών στα ανθρώπινα όντα, ενώ τα τραύματα από αυτήν οδηγούν σε κατάθλιψη, μετατραυματικό στρες και άλλες ψυχικές και συμπεριφορικές διαταραχές. 

Η διατάραξη της ρουτίνας 

Η διαρκής αναταραχή, όπως η ανάγκη για απολύμανση, οι περιορισμοί στην κίνηση των εργαζομένων στο γραφείο, δημιουργούν άγχος στους εργαζομένους, καθώς τα άτομα συχνά στηρίζονται σε μια οικεία δομή για να ρυθμίσουν τη συναισθηματική τους ευεξία. Προς το παρόν, συστήνεται η εξ αποστάσεως εργασία, όπου είναι εφικτό. Αλλά ακόμα και όσοι πηγαίνουν στο γραφείο, δε σημαίνει ότι δεν μπορούν να επωφεληθούν από ένα ευέλικτο ωράριο. Η έρευνα του Nuffield Health, για παράδειγμα, αποκάλυψε ότι μέχρι 2 ημέρες εργασίας από το σπίτι οδηγεί σε θετική συναισθηματική ευεξία των εργαζομένων χωρίς την υποβάθμιση των σχέσεων των συναδέλφων. 

Η καταπολέμηση της μοναξιάς

Ένα όφελος του κοινού χώρου εργασίας που πρέπει να ληφθεί υπόψη, ωστόσο, είναι η έκρηξη ντοπαμίνης που πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια μιας κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Μας κάνει χαρούμενους, ενισχύει την προσοχή μας και παίζει σημαντικό ρόλο στην ψυχική μας ευεξία

Η μοναξιά μπορεί να είναι τοξική για το σώμα και γνωρίζουμε την επίδραση που μπορεί να έχει σε όποιον είναι αποσυνδεδεμένος από τους ανθρώπους γύρω του. Ωστόσο, μπορούμε να συνεχίσουμε να διατηρούμε υγιεινές συνήθειες εξ αποστάσεως εργασίας, μέσω καθημερινών βιντεοκλήσεων και συνομιλιών, που συμβάλλουν στην ανακούφιση των συναισθημάτων απομόνωσης σε αυτούς που δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στα νέα μέτρα. 

Ένα άλλο θέμα είναι ότι παρόλο που κάποιοι εργαζόμενοι πηγαίνουν στο γραφείο, όχι μόνο είναι σε απόσταση από τους συναδέλφους τους, αλλά οι κατά πρόσωπο συναντήσεις απαγορεύονται. Οι εργαζόμενοι δε συνιστάται να έχουν κοινωνικές επαφές, καθώς και η απλή συνομιλία θεωρείται ότι μπορεί να θέσει τους ανθρώπους σε κίνδυνο

Η ενίσχυση της συναισθηματικής ευεξίας

Όσο οι εργαζόμενοι προσαρμόζονται σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, είναι σημαντικό οι εταιρείες να θέσουν σε λειτουργία την κατάλληλη υποστήριξη της συναισθηματικής ευεξίας για αυτούς που δυσκολεύονται να διαχειριστούν τις αλλαγές. 

Για παράδειγμα, η διαδικτυακή εκπαίδευση των manager αυξάνει τις γνώσεις σχετικά με τις ανάγκες της συναισθηματικής ευεξίας. Οι managers εξοπλίζονται με τις δεξιότητες που χρειάζονται για να εντοπίσουν τις ενδείξεις δυσκολίας των άλλων και να τους στείλουν ένα μήνυμα, ξεκινώντας με ένα “είσαι καλά;”. 

Παρομοίως, τα διαδικτυακά σεμινάρια ευεξίας επιτρέπουν στους εργαζομένους να κάνουν τα μαθήματα στον δικό τους ρυθμό και τους δίνουν την αυτοπεποίθηση να μιλούν για την ψυχική υγεία και να στηρίζουν αυτούς που έχουν ανάγκη. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για όσο οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε απόσταση, καθώς κάποιοι είναι λιγότερο πιθανό να μιλήσουν ανοιχτά για τα συναισθήματά τους μέσω τηλεφώνου ή διαδικτύου. Τέλος, οι επιχειρήσεις πρέπει να ελέγξουν τον αντίκτυπο στην ψυχική υγεία του προσωπικού. Αυτά τα δεδομένα πρέπει να περιλαμβάνουν αξιολογήσεις από ειδικούς στον χώρο της ψυχικής υγείας, καθώς και μαρτυρίες από τους εργαζομένους που μοιράζονται τις καθημερινές εμπειρίες τους με managers και HR. Τα ευρήματα πρέπει να διαμοιράζονται σε όλα τα τμήματα, ώστε οι επιχειρήσεις να γνωρίζουν τις ανησυχίες που επηρεάζουν περισσότερο τους εργαζομένους. 

Μάθετε περισσότερα για τα εταιρικά μας προγράμματα σήμερα.

Διάβασε ακόμα:

Η πολιτική της Google για την εξ αποστάσεως εργασία προσφέρει 9 tips που πρέπει να κλέψεις σήμερα

Πώς τα προγράμματα εταιρικής ευεξίας μπορούν να βοηθήσουν τους εργαζομένους και παράλληλα να αυξήσουν τα κέρδη

Author(s)

  • Ελίζα Σακκά

    Content Editor

    Η Ελίζα Σακκά είναι content editor και social media manager.