Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί να μιλήσεις στο αφεντικό σου.
-Πώς να αλλάξεις παραστάσεις.


Το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης, γνωστό και ως σύνδρομο burnout, είναι πολύ συνηθισμένο στις μέρες μας. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να μάθεις να ζεις με αυτό.

Πώς θα ξεπεράσεις το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης

1.Δώσε προτεραιότητα στον εαυτό σου και όχι στην δουλειά σου. Ναι η δουλειά είναι σίγουρα σημαντική. Πολύ σημαντική. Αλλά άλλο τόσο σημαντικός είσαι κι εσύ ο ίδιος.

Και αν δεν είσαι καλά στην υγεία σου – τόσο στην ψυχική όσο και στη σωματική – τότε σίγουρα δεν θα είσαι καλός και στην δουλειά σου. Σκέψου τις ανάγκες σου και τοποθέτησέ τες σε σειρά προτεραιότητας. Σκέψου ποιος είσαι. Είσαι διευθυντής; Δικηγόρος; Καθηγητής ή κάποιο άλλο είδος υπαλλήλου; Οι πιο επιτυχημένοι άνθρωποι που γνωρίζω είναι πολλά περισσότερα από την επαγγελματική τους ιδιότητα. Γιατί παράλληλα με αυτήν, είναι οι φίλοι, τα παιδιά, οι σύζυγοι, οι προπονητές ή οι γονείς κάποιου.

2.Μίλα στον ανώτερό σου. Από το να τον φοβάσαι και να τον αποφεύγεις, δες τον σαν ένα σημαντικό άνθρωπο που μπορεί να σε βοηθήσει να κάνεις μία αλλαγή που θα σε κάνει να νιώσεις καλύτερα. Οι περισσότεροι ανώτεροι που γνωρίζω, ξέρουν καλά πως παραγωγικός εργαζόμενος είναι ο χαρούμενος εργαζόμενος. Γι’ αυτό πλησίασέ τον και ζήτα την βοήθειά του προκειμένου να βελτιώσεις την δουλειά σου. Υπάρχει περίπτωση να μην έχει την παραμικρή ιδέα για το πώς νιώθεις, γι’ αυτό ενημέρωσέ τον.

3.Άλλαξε το εργασιακό σου περιβάλλον. Κάποιες φορές το μόνο που χρειάζεται είναι μία μικρή ή μεγάλη αλλαγή στο περιβάλλον εργασίας για να σε κάνει να νιώσεις καλύτερα. Τι εννοώ; Πολλοί από τους πελάτες μου έχουν καταφέρει να δουλεύουν από το σπίτι τους μία φορά την εβδομάδα. Το καλύτερο αντίδοτο στην μονοτονία, είναι να κάνεις κάτι καινούργιο.

4.Να έχεις ζωή πέρα από τη δουλειά. Η δουλειά καταλαμβάνει περίπου το 1/3 της ζωή σου. Αύξησε τον χρόνο εκτός δουλειάς. Ξεκίνα ένα χόμπι, αν δεν έχεις ήδη κάποιο, γνώρισε καινούργια άτομα, βγες με τους φίλους σου και υιοθέτησε δραστηριότητες που θα σε βοηθήσουν να χαλαρώνεις.

5.Πάρε άδεια. Αντί να μαζεύεις τις ημέρες άδειάς σου, χρησιμοποίησέ τες. Ακόμα και οι μικρές αποδράσεις θα σε βοηθήσουν να αποφορτιστείς, να καθαρίσεις το μυαλό σου και φυσικά θα διευρύνουν τους ορίζοντές σου.

6.Άλλαξε τον τρόπο που σκέφτεσαι και δράσε. Αντί να νιώθεις πως είσαι «όμηρος» της εταιρίας σου, αντί να περιφρονείς την δουλειά σου ή να την βρίσκεις βαρετή, κάνε μία αλλαγή. Κάνε update στο βιογραφικό σου και στείλε το παντού. Θα σου δώσει απίστευτη ενέργεια και θα σε κάνει να αισθανθείς ότι παίρνεις την κατάσταση στα χέρια σου και ότι έχεις την δύναμη να αλλάξεις κάτι. Μεταβάλλοντας τον τρόπο που σκέφτεσαι για την δουλειά, αλλάζεις παράλληλα και την δυναμική και την σχέση που έχεις μαζί της. Αν την βλέπεις σαν κάτι παροδικό ή σαν κάτι που απλά πρέπει να κάνεις μέχρι να βρεις κάτι καινούργιο, σίγουρα θα την κάνεις πολύ καλύτερα από ότι αν σκέφτεσαι πως είσαι έρμαιό της και πως αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ.

Τώρα πλέον ξέρεις πώς θα ξεπεράσεις το burnout. Πώς θα αναγνωρίσεις τα σημάδια του; Ξέρεις;

Διάβασε ακόμα:

Πότε Και Γιατί Πρέπει Να Κάνεις Αποτοξίνωση Από Τη Δουλειά Σύμφωνα Με Τους Επιστήμονες

3 Εύκολοι Τρόποι Για Να Αποφορτιστείς Φεύγοντας Από Το Γραφείο

Author(s)

  • Jonathan Alpert

    ψυχοθεραπευτής

    Ο Jonathan Alpert είναι ψυχοθεραπευτής, συγγραφέας και σύμβουλος καριέρας.