Από τι εξαρτάται η απόδοση και η συμπεριφορά ενός εργαζομένου και πόσο σημαντικό ρόλο παίζει σε αυτά ο επικεφαλής του; Μπορούμε να μιλάμε για επαγγελματική ευεξία στο εργασιακό περιβάλλον; Και ποια είναι η συνταγή για να την επιτύχουμε; Γιατί οι σημερινοί εργαζόμενοι δεν εγκαταλείπουν εταιρείες, αλλά αφεντικά; Ο Αρτέμης Μυρόπουλος, Managing Director της Linkage Greece, της ταχύτερα αναπτυσσόμενης εταιρείας παγκοσμίως με εξειδίκευση στην Ανάπτυξη Ηγεσίας και Οργανισμών, απαντάει στις ερωτήσεις μας. 

Thrive Global: Τι πιστεύετε ότι αναζητά ο εργαζόμενος του σήμερα; Είναι το οικονομικό το ισχυρότερό του κίνητρο;

Αρτέμης Μυρόπουλος: Το οικονομικό είναι σημαντικό, ωστόσο όλες οι σχετικές έρευνες υποστηρίζουν ότι είναι λιγότερο σημαντικό από την ποιότητα του προϊσταμένου. Τι εννοώ; Ο εργαζόμενος δεν φεύγει από τις εταιρείες, φεύγει από κακούς προϊσταμένους. Εμείς στη Linkage διδάσκουμε ηγεσία και σε αυτό το πλαίσιο είμαστε πολύ κάθετοι προς το κοινό μας, μεσαία και ανώτερα διευθυντικά στελέχη – ότι δηλαδή η σχέση, οι συμπεριφορές και η απόδοση του εργαζομένου είναι αποκλειστική και μόνο ευθύνη του προϊσταμένου του. Ο εργαζόμενος ‘καθοδηγείται’ σε καλές ή κακές συμπεριφορές και έχει υψηλή ή χαμηλή απόδοση ανάλογα με το τι εισπράττει από τον προϊστάμενό του. Αυτός έχει όλη την ευθύνη της σχέσης.

TG: Επομένως ποια είναι η συμβουλή σας στους επικεφαλής μίας εταιρίας;

ΑΜ: Η δουλειά τους είναι να δημιουργούν ένα περιβάλλον εργασίας με τις κατάλληλες προϋποθέσεις, έτσι ώστε οι εργαζόμενοι να αισθάνονται άνετα να λειτουργήσουν και να βγάζουν τον καλύτερό τους εαυτό. Ο ρόλος τους ΔΕΝ είναι να κάνουν οι ίδιοι τη δουλειά, αλλά ούτε και να τιμωρούν τους εργαζόμενους για τυχόν λάθη τους.

TG: Πιστεύετε ότι μπορούμε να μιλάμε για επαγγελματική ευεξία; Και αν ναι, πώς μπορούμε να την επιτύχουμε;

ΑΜ: Έχετε παρατηρήσει πως όταν μπαίνουμε σε διάφορα σπίτια, εκτός από το δικό μας, φίλων ή συγγενών ‘πιάνουμε’ μια μυρωδιά στον αέρα; Το κάθε σπίτι “μυρίζει” διαφορετικά. Έτσι διαφορετικά “μυρίζει” και κάθε εργασιακό περιβάλλον. Και η ποιότητα της μυρωδιάς είναι πάλι ευθύνη των αρχηγών – των managers της επιχείρησης με πρώτο στην ευθύνη τον Γενικό Διευθυντή. Μια “μυρωδιά” λοιπόν που δημιουργεί συνθήκες επαγγελματικής ευεξίας θα είχε σαν συστατικά την ευγένεια, την ανοιχτή επικοινωνία, την ανοχή στα λάθη και τη διαφορετικότητα μέσα σε ένα πλαίσιο αρχών που αυτορυθμίζει τις σχέσεις, ένα καλό υλικοτεχνικό περιβάλλον εργασίας και βέβαια το ‘όνειρο’: πού πάμε και γιατί αυτό που κάνουμε είναι σημαντικό στην κοινωνία.

TG: Θεωρείτε ότι υπάρχει συσχέτιση ευεξίας και απόδοσης;

ΑΜ: Φυσικά! Όταν ο εργαζόμενος νιώθει ότι νοιάζονται και τον φροντίζουν, τότε δίνει απλόχερα το παραπάνω. 

TG: Πιστεύετε ότι η ευεξία των εργαζομένων είναι ένα από τα βασικά προαπαιτούμενα για την βιωσιμότητα μίας επιχείρησης;

ΑΜ: Σαφέστατα. Το δικό μας ‘προϊόν’ , δηλαδή η εκπαίδευση στην ποιότητα αυτών των παραμέτρων, θεωρείται από κάποιους (κακώς) πολυτέλεια, ιδιαίτερα σε δύσκολους καιρούς. Υπάρχουν εταιρείες που δεν επενδύουν, που ‘μυρίζουν κλεισούρα’ και αυτές έχουν συνήθως ‘κακό τέλος’.

TG: Πιστεύετε ότι η κάθε αλλαγή έρχεται μέσα από μικρά βήματα;

ΑΜ: Και μικρά και μεγάλα. Κάποιες φορές πρέπει να κάνεις πολλά και σημαντικά σε ελάχιστο χρόνο, γιατί υπάρχει το στοιχείο του επείγοντος. 

TG: Τι σημαίνει για εσάς αποτυχία και πώς τη διαχειρίζεστε;

ΑΜ: Η αποτυχία είναι μέρος της ζωής και της δουλειάς. Αναλογίζεσαι τι έμαθες, γίνεσαι πιο ταπεινός και προχωράς.

TG: Έχετε κάποιο μότο που ακολουθείτε στη ζωή σας και σας δίνει δύναμη;

ΑΜ: Ότι οι γύρω μου, η οικογένειά μου, οι πελάτες μου, η κοινωνία περιμένουν πράγματα από εμένα. Τα ‘θέλω’ μου δεν έχουν καμία σημασία αν το πέρασμά μου δεν αφήνει πίσω αξία.

TG: Τι συμβουλή θα δίνατε στον νεότερο εαυτό σας;

ΑΜ: Να ονειρεύομαι, να κυνηγάω και να αγωνίζομαι για περισσότερα και πιο τολμηρά πράγματα. 

Ο Αρτέμης Μυρόπουλος εργάστηκε 8 χρόνια στις Πωλήσεις και το Marketing της Johnson & Johnson και ως Διευθυντής Πωλήσεων στη Beiersdorf. Από το 2008 κατέχει τη θέση του Managing Partner στη Linkage Greece, την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία παγκοσμίως με εξειδίκευση στην Ανάπτυξη Ηγεσίας και Οργανισμών και είναι μέλος του “Global Institute of Leadership Development” (G.I.L.D.) στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το 2015 δημοσίευσε το πρώτο του βιβλίο «The Nameless King: 15 Ιστορίες Ηγεσίας από την Αρχαία Ελλάδα» και είναι κεντρικός ομιλητής και εκπαιδευτής σε εκδηλώσεις με θέμα την Ηγεσία, τις Αξίες και τη δύναμη της αφήγησης. Ξεκίνησε την καριέρα του ως Partner στη Response International, ελληνική εταιρεία Συμβουλευτικής στο ανθρώπινο δυναμικό το 2000. Ηγήθηκε του τμήματος Learning & Development και ανέλαβε την επέκταση της εταιρίας στην ΝΑ Ευρώπη. Μέσα σε 6 χρόνια έστησε και υποστήριξε τα γραφεία HR Development σε Ρουμανία, Σερβία και Βουλγαρία. Την ίδια περίοδο ανέλαβε το ξεκίνημα και τη λειτουργία των τοπικών γραφείων της εταιρείας Executive Search, Stanton Chase International και συμμετείχε σε επιλεγμένα projects executive search. Είναι πιστοποιημένος Coach της Linkage και έχει δουλεύει με υψηλόβαθμα και μεσαία Στελέχη σε Ανάπτυξη Ηγεσίας, την Κουλτούρα, Ταλέντα, Αξιολόγηση υψηλόβαθμων Στελεχών και σε προγράμματα Καθοδήγησης. Έχει πτυχίο Μηχανολόγου Μηχανικού από τα ΤΕΙ Αθήνας, Δίπλωμα στο Marketing από το Chartered Institute of Marketing του Λονδίνου και MSc στο HR and Performance Management από το University of Leicester. Ζει στην Αθήνα με τη σύζυγό του Ιουλία και τις τρεις τους κόρες.


Διάβασε ακόμα:

Δέσποινα Σίσκου: “Οι Άνθρωποι Είναι Αυτοί Που Κάνουν Τη Διαφορά Και Πάνε Την Εταιρεία Μπροστά”

Μιχάλης Σπανός: “Δεν Πρέπει Να Μένεις Πολύ Στην Αποτυχία. Μάθε Ό,τι Μπορείς Και Προχώρα Παρακάτω”