Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

– Γιατί είναι καλύτερο να ξεκινάς πρώτα από τα δύσκολα. 
– Γιατί δεν είναι έξυπνο ν’ ακούς μουσική την ώρα που δουλεύεις.


Βλέπεις διαρκώς τα email σου; Έχεις το κινητό πάνω στο γραφείο; Μήπως δεν προλαβαίνεις ποτέ να τελειώσεις όλα όσα έπρεπε; Υπάρχουν κάποια λάθη που κάνεις καθημερινά – φαινομενικά ασήμαντα – τα οποία μειώνουν την αποδοτικότητά σου χωρίς καν να το υποψιάζεσαι. Μάθε ποια είναι αυτά και διόρθωσέ τα!

1.Ολοκληρώνεις τα πιο εύκολα καθήκοντα πρώτα

Όσο περνάει η ημέρα, η ενέργεια και η συγκέντρωσή σου μειώνονται. Άρα; Είναι προτιμότερο να ασχολείσαι με όλα εκείνα που απαιτούν αρκετή συγκέντρωση το πρωί μόλις φτάσεις στο γραφείο, γιατί αφενός δεν ξέρεις πόση ώρα θα σου πάρουν και αφετέρου η ενέργειά σου ενδέχεται να μειωθεί. 

Smart Tip!

Προτίμησε να ξεκίνησεις  με τις πιο δύσκολες εργασίες όταν ξεκινάς τη μέρα σου στο γραφείο αφήνοντας τα εύκολα για το τέλος.

2.Τσεκάρεις συνεχώς τα mail σου

Δύσκολα μπορείς να αντισταθείς στη “σειρήνα” του ταχυδρομείου και των μηνυμάτων σου είτε στον υπολογιστή είτε στο κινητό σου. Ωστόσο, έρευνες υποστηρίζουν ότι η εναλλαγή από τη μία εργασία στην άλλη μπορεί να σε αποσυντονίσει και σου προσθέσει 40% περισσότερο χρόνο σε σχέση με το αν κάνεις ένα πράγμα κάθε φορά. Εσύ μπορεί να θεωρείς ότι είσαι πιο αποδοτικός με το multitasking. Όμως αυτό δεν ισχύει. Γιατί την ώρα που ελέγχεις ένα μήνυμα χρειάζεται να μαζέψεις ξανά την προσοχή και την συγκέντρωσή σου και να επανέλθεις σε αυτό που έκανες. 

Smart Tip!

Προτίμησε  να ελέγχεις συγκεκριμένες ώρες το ηλεκτρονικό σου ταχυδρομείο και να απαντάς στα mail σου.

3.Έχεις το κινητό σου πάνω στο γραφείο

Ακόμα και αν κλείσεις το κινητό σου, ίσως δεν καταφέρεις να αντισταθείς στον πειρασμό… να το ανοίξεις. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of the Association for Consumer Research, η παρουσία και μόνο του κινητού σου σε κοντινή απόσταση μπορεί να βλάψει την επαγγελματική σου απόδοση, ακόμα κι αν εσύ δεν συνειδητοποιείς την επίδρασή του. 

Smart Tip!

Προτίμησε να αφήσεις το κινητό σου στην τσάντα σου όσο είσαι στο γραφείο.  

4.Κάθεσαι… πολύ

Η δουλειά γραφείου σαμποτάρει την ανάγκη που έχει το σώμα σου για σωματική άσκηση. Είναι σημαντικό επομένως εφόσον κάνεις δουλειά γραφείου να φροντίσεις να εντάξεις την άσκηση συστηματικά στη ζωή σου. Δεν χρειάζεται να το παρακάνεις.  Πρόσφατη έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο American Heart Association, αποκάλυψε ότι οι άνθρωποι που ήταν ενεργοί περίπου μία ώρα ημερησίως ζούσαν περισσότερο. Εκτός όμως από την τακτική άσκηση θα πρέπει να φροντίζεις όσο είσαι στο γραφείο να μη μένεις καθηλωμένος για ώρες στην καρέκλα σου, πράγμα που μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επιβαρυντικό για τη μέση σου. 

Smart Tip!

Σήκω και κινήσου για μερικά λεπτά αρκετές φορές κάθε μέρα.

5.Μένεις καρφωμένος στην οθόνη για ώρες

Είναι γνωστό ότι αν κοιτάς την οθόνη ενός υπολογιστή όλη μέρα, τα μάτια σου απειλούνται από ξηροφθαλμία ενώ δεν αποκλείεται να διαπιστώσεις ότι θολώνει η όρασή σου. Ο παρακάτω κανόνας θα σε βοηθήσει να το αποφύγεις τις παρενέργειες της πολύωρης εργασίας στην οθόνη.

Smart Tip!

Εφάρμοσε στην εργασία σου τον κανόνα 20-20-20. Κάθε 20 λεπτά, κοίτα κάτι που βρίσκεται 20 μέτρα μακριά για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα.

6.Περιμένεις μέχρι το απόγευμα για να κάνεις το πρώτο διάλειμμα 

Μία έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Journal of Applied Psychology, υποστηρίζει ότι όσο περισσότερος χρόνος περνά από την έναρξη της ημέρας, τόσο λιγότερα έχει να προσφέρει ένα διάλειμμα. Αντίθετα, τα διαλείμματα νωρίτερα μέσα στη μέρα σε βοηθούν περισσότερο να ανακτήσεις τις δυνάμεις σου, τη συγκέντρωσή σου, την ενέργειά σου και το κίνητρό σου. 

Smart Tip!

Αντί να κάνεις το πρώτο διάλειμμα στη δουλειά το απόγευμα, κάν’ το πιο νωρίς το μεσημέρι. 

7.Ακούς μουσική ενώ δουλεύεις

Ίσως αισθάνεσαι πιο αποδοτικός, όταν ακούς μουσική, αλλά στην πραγματικότητα  δεν είσαι. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η απόδοσή σου σε διανοητικές εργασίες  μειώνεται σημαντικά όταν ακούς μουσική. Εξαίρεση αποτελούν οι εργασίες που είναι επαναλαμβανόμενες και μονότονες, όπως όταν οδηγείς για πολλή ώρα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η μουσική μπορεί να σε ενισχύσει και να αυξήσει την αποδοτικότητά σου.

Smart Tip!

Προτίμησε να ακούσεις μουσική πριν ξεκινήσεις να δουλεύεις για να φτιάξεις τη διάθεσή σου. Όχι όμως την ώρα που εργάζεσαι. 

Διαβάζοντας τα παραπάνω ίσως αναρρωτηθείς με ποια ή ποιες από όλες αυτές τις συνήθειες ταυτίζεσαι. Μπορεί να είναι μόνο μία. Μπορεί να είναι και περισσότερες. Το σίγουρο είναι όμως ότι ακόμα κι αν έκανες λάθος κινήσεις μέχρι τώρα στο γραφείο τώρα μπορείς να τις διορθώσεις απολαμβάνοντας τα οφέλη των μικρών αλλαγών στην επαγγελματική σου ζωή.  

Διάβασε ακόμα:

Στρες Και Αυτοπεποίθηση: Κι Όμως Σχετίζονται

Μυστικά Ή Ψέματα;

Author(s)

  • Η συντακτική ομάδα του Thrive Greece αποτελείται από δημοσιογράφους και επιστημονικούς συνεργάτες από τον χώρο της υγείας και της ευεξίας, της αποδοτικότητας, της ψυχολογίας, της αυτοβελτίωσης, της διατροφής και του fitness.