Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί η εργασιακή σχέση χρειάζεται τόση δουλειά όσο η προσωπική.
-Πώς θα γνωρίσεις καλύτερα τον συνάδελφό σου.


Οι σχέσεις στον εργασιακό χώρο είναι το ίδιο σημαντικές με τις προσωπικές μας σχέσεις. Μη ξεχνάμε, άλλωστε, ότι περνάμε ίσως περισσότερο χρόνο εκεί, παρά στο σπίτι με τους δικούς μας ανθρώπους.

Είτε είσαι εργοδότης, είτε υπάλληλος, σίγουρα υπάρχουν σημεία σημεία τριβής και δυσκολίες σε κάθε θέση εργασίας. Αυτό που όλοι μας ξεχνάμε στον εργασιακό χώρο είναι ότι ναι μεν υπάρχει ιεραρχία και οι υφιστάμενοι αναφέρονται στους προϊστάμενους, όμως δε παύουμε όλοι να είμαστε ενήλικες που έχουμε ως κοινό στόχο την επιτυχία και ανάπτυξη της εκάστοτε επιχείρησης ή πρωτοβουλίας. Αυτό σημαίνει ότι και η εργασιακή σχέση χρειάζεται εξίσου δουλειά και καλά θεμέλια όπως η προσωπική.

Βασικό στοιχείο και σε αυτή τη σχέση είναι η επικοινωνία και η ενημέρωση μεταξύ των συναδέλφων/συνεργατών/προϊσταμένων. Η έκφραση της δυσκολίας, της απορίας και της ενόχλησης είναι σημαντική και καλό είναι να συζητιέται, ώστε να μη μένουν αναπάντητες αντιδράσεις, με αποκορύφωμα κάποιο ξέσπασμα από τη μία ή και τις δύο πλευρές.

Ναι, στον εργασιακό χώρο μπορεί να μην μας είναι όλοι συμπαθείς, όμως ο σεβασμός απέναντι στον συνάδελφο είναι βασικό χαρακτηριστικό μιας επαγγελματικής σχέσης, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει και να είναι παραγωγική για την εταιρεία αλλά και τα συνεργαζόμενα μέλη της.

Οι παρακάτω συμβουλές θα σε βοηθήσουν να χειριστείς καλύτερα τις εργασιακές σου σχέσεις και να αντιμετωπίσεις τον όποιο δύσκολο συνάδελφο:

1.Αφιέρωσε χρόνο

Πάρε χρόνο να γνωριστείς με τους συναδέλφους όταν βρίσκεσαι σ’ ένα νέο εργασιακό χώρο ή ακόμα και σ’ ένα υφιστάμενο εργασιακό περιβάλλον, αν ποτέ δεν έδωσες τον χρόνο να συμβεί αυτό. Είναι σημαντικό να κατανοήσεις τα βασικά χαρακτηριστικά ενός ανθρώπου πριν συνεργαστείτε, ώστε να ξέρετε και οι δύο περίπου πώς θα κινηθείτε συμπεριφοριστικά.

2.Συζήτησε με καθαρό μυαλό

Όταν έρθει μια σύγκρουση στον εργασιακό χώρο με κάποιον συνάδελφο, μη συζητήσεις την ώρα της συναισθηματικής φόρτισης. Αναγνώρισε το συναίσθημα του άλλου και το δικό σου και αποχώρησε από τη διένεξη λέγοντας ότι όταν ηρεμήσετε και οι δύο είσαι πρόθυμος/η να συζητήσετε με καθαρό μυαλό. Ο θυμός δεν είναι ποτέ ο κατάλληλος σύμβουλος και μόνο περισσότερη ένταση μπορεί να φέρει.

3.Να ξέρεις τι θέλεις

Αν συγκρουστείς με τον προϊστάμενό σου, τότε ξανά, αφού ολοκληρωθεί η συνάντηση σας και φύγεις από το γραφείο του, θα ήταν καλύτερο να πάρεις το χρόνο σου πριν δώσεις τη δική σου απάντηση. Άφησε την ένταση να εκτονωθεί και ζήτησε μία συνάντηση από τον προϊστάμενό σου ώστε να επανεξετάσετε τα όσα ειπώθηκαν. Σκέψου πολύ καλά τι θέλεις να πεις και πριν εκφράσεις τη θέση σου -πάντα με επιχειρήματα- αναγνώρισε πρώτα σε ποια σημεία ενδεχομένως είχε εκείνος/η δίκιο και προχώρησε με τη δική σου πρόταση για την επίλυση της διαφωνίας. Αν η διαφωνία αφορά εσένα προσωπικά, θέλει πολύ προσοχή στο να κατανοήσεις πρώτα εσύ τι θέλεις από τη συνεργασία και τη θέση που κατέχεις και αν ο χώρος στον οποίο εργάζεσαι μπορεί να σου προσφέρει αυτό που επιθυμείς. Είναι σημαντικό να ξέρουμε τι θέλουμε ώστε να μπορέσουμε να το επικοινωνήσουμε και στους άλλους.

4.Δώσε εποικοδομητικό feedback

Αν είσαι εργοδότης ή προϊστάμενος, είναι σύνηθες η εξουσία της θέσης που έχεις να σε παρασύρει στο να επιβάλλεις τη γνώμη σου στους υπολοίπους. Μη ξεχνάς όμως ότι αυτοί οι άνθρωποι εργάζονται για εσένα. Είναι σημαντικό να τους μιλάς για τα λάθη τους, είναι όμως εξίσου και περισσότερο σημαντικό να θυμάσαι ότι ο ρόλος σου είναι και διδακτικός. Τα λάθη σε μία εταιρεία κοστίζουν στην ίδια, άρα αν δεν βοηθήσεις τον υφιστάμενό σου, τότε θα τα επαναλαμβάνει διαρκώς και εσύ θα καταλήξεις ένας συγκεντρωτικός εργοδότης/προϊστάμενος που δεν αποκλείεται σύντομα να φλερτάρει με το “burn out”. Κάλεσε τους υφιστάμενους σου και μίλησέ τους για τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση και δώσε τους εποικοδομητικό feedback, αλλά και τα εργαλεία για να εξελιχθούν.

5.Πες μπράβο

Μη ξεχνάς να πεις το “μπράβο” σε έναν συνάδελφο για την καλή δουλειά που έκανε ή την καλή συνεργασία που είχατε. Είναι βέβαιο ότι θα το εκτιμήσει.

6.Βγες από το γραφείο

Αν είσαι εργοδότης, δώσε χρόνο στον εαυτό σου αλλά και στους εργαζόμενούς σου εκτός του εργασιακού χώρου. Αυτό βοηθά πάντα τη σύσφιξη των σχέσεων, αλλά και την αποφόρτιση από την εργασιακή καθημερινότητα.

Τέλος, να θυμάσαι ότι κάθε αρμονική σχέση έχει και τα ξεσπάσματά της. Αν τα διαχειριστείς σωστά, μπορεί να μετατραπούν από πηγή άγχους σε εποικοδομητική και παραγωγική διαδικασία προς όφελος όλων.

Αρχική δημοσίευση από την Ίριδα Κρέμερ στην αθηΝΕΑ

Διάβασε ακόμα:

Η Χημεία Του Γραφείου: Μάθε Γιατί Δεν Τα Πας Καλά Με Όλους Τους Συναδέλφους Σου

Έρευνα: Πώς Να Γίνεις Πιο Συμπαθητικός Στην Δουλειά Σου

Author(s)

  • Η αθηΝΕΑ είναι η ηλεκτρονική εφημερίδα που λαμβάνουν στο email τους κάθε μεσημέρι χιλιάδες συνδρομητές, για να κρατούν την επαφή τους με τα σημαντικότερα νέα της ημέρας. Την ίδια στιγμή, το portal της αθηΝΕΑς εμπλουτίζει την εμπειρία του αναγνώστη του newsletter με ερεθίσματα που διευρύνουν τους ορίζοντές του: άρθρα για την πολιτική και τις διεθνείς εξελίξεις, την επιχειρηματικότητα, την τέχνη, τη γαστρονομία, το ταξίδι και τη ζωή στην πόλη.