Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί αξίζει να σκέφτεσαι τα πράγματα κι από την πλευρά του άλλου.
-Ποια είναι η σχέση feedback και ενσυναίσθησης.


Όταν σκεφτόμαστε την αποδοτικότητα στη δουλειά, πράγματα όπως οι προθεσμίες και η ολοκλήρωση των task έρχονται στο μυαλό μας. Κι ενώ όλα αυτά αποτελούν σίγουρα μια πλευρά της παραγωγικότητας, πολλοί από εμάς παραβλέπουμε πόσο σημαντική είναι η ενσυναίσθηση. 

Η ενσυναίσθηση, όχι μόνο συνοδεύεται από μερικά σημαντικά, επιστημονικά αποδεδειγμένα ψυχικά και σωματικά οφέλη, αλλά μπορεί να κάνει τη ζωή μας και πιο απολαυστική και αποδοτική. Μιλήσαμε με 2 ειδικούς αποδοτικότητας για το πώς ακριβώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε τη δύναμη της ενσυναίσθησης για να βελτιώσουμε την αποδοτικότητά μας. 

Ακολουθούν 3 λόγοι για να ενισχύσεις την ενσυναίσθησή σου:

Μπορεί να εξηγήσει αλλαγές στη συμπεριφορά, επιτρέποντας την αυτοδιόρθωση 

Ανάμεσα στις προκλήσεις της οικογενειακής ζωής, της παροχής φροντίδας κι άλλων προσωπικών ζητημάτων, υπάρχουν πολλά που μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή μας από τη δουλειά, μειώνοντας την αποδοτικότητά μας, αναφέρει η Helen Riess, M.D., επίκουρη καθηγήτρια Ψυχιατρικής στο Harvard Medical School και συγγραφέας του The Empathy Effect: Seven Neuroscience-Based Keys for Transforming the Way We Live, Love, Work, and Connect Across Differences.

“Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν οι ηγέτες είναι ότι υποθέτουν ότι η μειωμένη αποδοτικότητα ή αφοσίωση οφείλονται σε έλλειψη ενδιαφέροντος για τη δουλειά ή έλλειψη κατανόησης της σημασίας της δουλειάς,” εξηγεί. Υπό το πρίσμα της ενσυναίσθησης, η Riess υποστηρίζει, οι managers μπορούν να προσδιορίσουν τα συγκεκριμένα ζητήματα παραγωγικότητας και να σκεφτούν πώς να τα αντιμετωπίσουν, ώστε ο εργαζόμενος να ευημερεί στη θέση του. 

Μειώνει τις παρεξηγήσεις και τις διαμάχες

Τίποτα δεν μπορεί να εκτροχιάσει ένα project στη δουλειά όσο μία παρεξήγηση, αλλά η ενσυναίσθηση, ως τρόπος κατανόησης των συναισθημάτων και των κινήτρων, μπορεί να βοηθήσει, τονίζει η Karla McLaren, συγγραφέας του The Art of Empathy: A Complete Guide to Life’s Most Essential Skill και ιδρύτρια του empathyacademy.org.

“Πολλές διαμάχες στον χώρο εργασίας οφείλονται στην αδιαλλαξία και την προσπάθεια για αποφυγή συναισθημάτων, κάτι που είναι αδύνατο,” εξηγεί. “Η επιδέξια ενσυναίσθηση-που περιλαμβάνει την ικανότητα για διαχείριση των συναισθημάτων-μπορεί να ενδυναμώσει τις σχέσεις, να συμβάλλει στην επίλυση των διενέξεων και να αυξήσει την κατανόηση και την συμπόνια στο γραφείο.” Για παράδειγμα, πολλές έρευνες, ειδικότερα στο χώρο της υγείας, υποστηρίζουν ότι οι εργαζόμενοι που διαθέτουν ενσυναίσθηση αυξάνουν την ικανοποίηση των ασθενών, μειώνουν το στρες και τις διαμάχες και βοηθούν τους άλλους εργαζομένους και τους πελάτες να νιώθουν αποτελεσματικοί και πολύτιμοι, αναφέρει η McLaren.

Μια έρευνα του 2007 διαπίστωσε ότι οι γιατροί που διαθέτουν ενσυναίσθηση απέναντι στους ασθενείς που είναι ψυχολογικά φορτισμένοι, έχουν την ικανότητα να περιορίσουν τον θυμό και την αρνητικότητα στις αλληλεπιδράσεις τους. Αυτή η λογική μπορεί να εφαρμοστεί και μεταξύ των συναδέλφων. Όταν δείχνουμε ότι αφιερώνουμε χρόνο και ενέργεια για να καταλάβουμε τις προκλήσεις ή την οπτική των άλλων απέναντι σε κάτι, μπορούμε να διευκολύνουμε την αποκλιμάκωση καταστάσεων που διαφορετικά θα ξέφευγαν, αφαιρώντας από την παραγωγικότητα του γραφείου. 

Μας βοηθά να δώσουμε και να λάβουμε feedback πιο αποτελεσματικά 

Η ανταλλαγή feedback στη δουλειά είναι ένας σημαντικός παράγοντας παραγωγικότητας, επιτρέποντάς μας να κάνουμε διορθώσεις για να βελτιώσουμε την απόδοσή μας. Στο Thrive, υποστηρίζουμε την ανοιχτή έκφραση μέσα από το φίλτρο της ενσυναίσθησης, όταν πρόκειται για feedback.

Ένας τρόπος να ενσωματώσεις την ενσυναίσθηση στο feedback είναι να ξεκινήσεις με μία ερώτηση, όπως “Πώς νομίζεις ότι πηγαίνουν τα πράγματα;” ή “Πώς πάνε τα πράγματα για σένα;”, σύμφωνα με την Riess. Αυτό μπορεί να επιτρέψει σε κάποιον να ανοιχτεί σχετικά με ένα αντικείμενο στο οποίο δυσκολεύεται, το οποίο μπορεί να περιορίζει την αποδοτικότητά του.

Μια άλλη επιλογή, αναφέρει η Riess, είναι να ζητήσεις από κάποιον πώς θα ήθελε να λάβει το feedback — είτε αυτό σημαίνει να γράψεις ένα email ή να μιλήσεις σε μια ατομική συνάντηση. ”Το να γνωρίζεις ποιο κανάλι επικοινωνίας επιθυμεί κάποιος για feedback, είναι χρήσιμο γιατί οι άνθρωποι μερικές φορές χρειάζονται να το σκεφτούν λίγο πριν να μιλήσουν για αυτό,” εξηγεί.

Διάβασε ακόμα:

Οι millennials αναζητούν μέντορες, όχι managers

Πώς να είσαι αποδοτικός, όταν έχεις χάσει το κίνητρό σου

Author(s)

  • Elizabeth Yuko

    Συντάκτρια Thrive Global

    Η Elizabeth Yuko είναι συγγραφέας, συντάκτρια στο Thrive Global και ειδική σε θέματα υγείας.