Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί αξίζει να λες “ευχαριστώ”.
-Πόσο σημαντικό είναι να είσαι αυθεντικός στη δουλειά.


Μας έλεγαν πάντα ότι η επιτυχία έρχεται από το ισχυρό κίνητρο και την εντυπωσιακή αποδοτικότητα. Και παρόλο που η συμβουλή, να δουλεύουμε πιο έξυπνα κι όχι περισσότερο, σίγουρα βοηθάει, έρευνες δείχνουν ότι υπάρχουν στην πραγματικότητα απλές συμβουλές για να ξεχωρίσουμε σε ό,τι κάνουμε και να απολαύσουμε και τη διαδικασία. 

Έρευνες έχουν αποκαλύψει ότι δουλεύουμε πιο σκληρά και πετυχαίνουμε περισσότερα, όταν είμαστε ευχαριστημένοι με τη δουλειά μας και ότι η ευτυχία και η αποδοτικότητα είναι ξεκάθαρα συνδεδεμένες. 

Ακολουθούν 3 μη παραδοσιακές, επιστημονικά αποδεδειγμένες συμβουλές που μπορούν να μας βοηθήσουν να πετύχουμε πραγματικά στη δουλειά, χωρίς να εξουθενωθούμε. 

Πες στους άλλους “ευχαριστώ” και δέξου το δικό τους

Η δύναμη της ευγνωμοσύνης στο χώρο εργασίας μπορεί να επηρεάσει το πώς αισθάνεσαι για τη δουλειά σου, αλλά μπορεί και να σε κάνει να αυξήσεις την απόδοσή σου. Σε μια έρευνα από το Portland State University, μια ομάδα ειδικών επιχειρηματικότητας και ψυχολογίας εξέτασαν τον τρόπο ζωής των νοσοκόμων και κατέληξαν ότι αυτοί που έλεγαν ευχαριστώ σε τακτική βάση μπορούσαν να κοιμηθούν καλύτερα, να περιορίσουν το στρες τους και αισθάνονταν πιο ικανοποιημένοι με τη δουλειά τους. ΟΙ ερευνητές διαπίστωσαν ότι ευχαριστώντας τους άλλους (και δεχόμενοι το δικό τους “ευχαριστώ”) για αυτό που κάνουν, είναι πιο πιθανό να έχουμε κίνητρο να βάλουμε τα δυνατά μας. Οπότε, αν ακόμα σκέφτεσαι να γράψεις εκείνο το ευχαριστήριο σημείωμα στον συνάδελφό σου, ας είναι αυτός ένας ακόμα λόγος! 

Καλλιέργησε σχέσεις με τους συναδέλφους

Οι φιλίες στο γραφείο έχει αποδειχθεί ότι ενισχύουν την αποδοτικότητα των εργαζομένων και δημιουργούν μια πιο ζεστή ατμόσφαιρα για τη συνεργασία των ομάδων. Σε μια έρευνα του 2010 που δημοσιεύτηκε στο The Journal of Health and Social Behavior, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτοί που είχαν ισχυρούς δεσμούς με τους συναδέλφους τους ένιωθαν πιο αισιόδοξοι και παραγωγικοί στη δουλειά. 

Και από την άλλη πλευρά, μια έρευνα του 2003 που δημοσιεύτηκε στο John Hopkins University Press αποκάλυψε ότι οι οι ενήλικες που ήταν κοινωνικά απομονωμένοι θεωρούσαν τους καθημερινούς στρεσογόνους παράγοντες ως λιγότερο διαχειρίσιμους, από αυτούς που ένιωθαν συνδεδεμένοι με τους συνεργάτες τους. Το νόημα πίσω και από τις 2 έρευνες είναι το ίδιο: Όσο πιο ισχυρές είναι οι σχέσεις σου, τόσο καλύτερα θα νιώθεις και θα εργάζεσαι σε καθημερινή βάση. 

Φέρε όλο σου τον εαυτό στη δουλειά 

Το πόσο από τον αυθεντικό εαυτό σου φέρνεις στη δουλειά μπορεί να επηρεάσει σημαντικά το πώς αισθάνεσαι για τη δουλειά που κάνεις και, σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Business and Psychology, πηγαίνοντας στο γραφείο με τον αληθινό εαυτό σου, θα είσαι πιο παραγωγικός και επιτυχημένος. Οι ερευνητές, οι οποίοι ανέλυσαν 65 έρευνες για τον εργασιακό χώρο για να βρούνε τις τάσεις στην αφοσίωση των εργαζομένων, ανακάλυψαν ότι η εσωτερική αίσθηση του ανήκειν στη δουλειά μάς ενθαρρύνει να γίνουμε καλύτεροι και αυτό ξεκινά με το να είμαστε αυθεντικοί. Επίσης, βρήκαν ότι υπάρχει μια υποβόσκουσα αίσθηση ισχύος στην αυθεντικότητα στο γραφείο και αν αφήνεις ένα μεγάλο μέρος του εαυτού σου στο σπίτι, ίσως σου στερείς μια επιτυχημένη και χαρούμενη καριέρα. 

Διάβασε ακόμα:

Για να κάνεις μια τέλεια παρουσίαση, περιόρισε το μήνυμά σου σε 15 λέξεις

Πώς να παραμείνεις αποδοτικός, όταν είσαι αντιμέτωπος με το φόβο του κορονοϊού

Author(s)

  • Rebecca Muller

    Συντάκτρια Thrive Global

    Η Rebecca Muller είναι συντάκτρια του Thrive Global.