Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

-Πώς θα κλέψεις τις εντυπώσεις σε μία συνέντευξη εργασίας.
-Γιατί δεν πρέπει να επαινείς υπερβολικά τον εαυτό σου.


Ο υπεύθυνος των προσλήψεων έχει ήδη δει αρκετά βιογραφικά και αποφάσισε να σε συναντήσει. Οπότε, τώρα είναι η σειρά σου να κάνεις καλή εντύπωση. Θυμήσου ότι κάθε φράση που λες κατά τη διάρκεια της συνέντευξης θα επηρεάσει θετικά ή αρνητικά αυτή την εντύπωση. Ο καλύτερος τρόπος για να προετοιμαστείς, είναι να γνωρίζεις τα όριά σου.

Σύμφωνα με τον Χρήστο Θεοδωρόπουλο, κοινωνιολόγο και σύμβουλο προσωπικής & επαγγελματικής ανάπτυξης, αν αποφύγεις τις παρακάτω 12 δηλώσεις, θα καταφέρεις να εντυπωσιάσεις.

1.“Αυτή είναι μία πολύ καλή ερώτηση!”

Παρά το γεγονός ότι αυτή η φράση μπορεί να ταιριάζει σε κοινωνικές συζητήσεις, δεν είναι κάτι που ο υπεύθυνος προσλήψεων χρειάζεται να ακούσει. Θυμήσου ότι πρέπει να ακούγεσαι προετοιμασμένος. Η κολακεία είναι ένα χαρτί που πρέπει να χρησιμοποιείς με φειδώ, γι’ αυτό μην το παρακάνεις και απλά απάντα στις ερωτήσεις χωρίς σχόλια.

2.“Μπορείτε να μου επαναλάβετε τον τίτλο της θέσης;”

Ερωτήσεις που αφορούν στην εταιρεία, την περιγραφή της θέσης ή τον κλάδο γενικότερα, είναι ενδείξεις ότι δεν έχεις προετοιμαστεί ικανοποιητικά. Η προετοιμασία για μία συνέντευξη μοιάζει με την προετοιμασία για τις εξετάσεις, οπότε πρέπει να γνωρίζεις καλά την ύλη σου. Σίγουρα πρέπει να κάνεις κι εσύ ερωτήσεις, αλλά πρέπει να αφορούν σε πληροφορίες που δεν μπορείς να βρεις στο διαδίκτυο, όπως η κουλτούρα και οι αξίες της εταιρείας.

3.“Δεν έχω ξανακάνει αυτήν τη δουλειά, αλλά…”

Αν η εμπειρία σου δεν είναι αρκετή, θα φαίνεται στο βιογραφικό σου. Δεν υπάρχει λόγος να αναφερθείς σε αυτό. Η συνέντευξη είναι η ευκαιρία σου να αιτιολογήσεις το ενδιαφέρον σου για τη θέση και όχι την έλλειψη της σχετικής εμπειρίας.

4.“Δεν μπορώ να φανταστώ κάποιον πιο ικανό από μένα”

Η εξιδανίκευση του εαυτού σου κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης δεν σε εξυπηρετεί κάπου. Δεν έχεις δει τα βιογραφικά των άλλων, οπότε δεν υπάρχει λόγος σύγκρισης. Όλοι χρήζουμε βελτίωσης, οπότε να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου. Το κλειδί είναι να μιλήσεις για αυτά που σε κάνουν ιδιαίτερο. Δεν χρειάζεται να πεις ότι είσαι ιδιαίτερος.

5.“Το προηγούμενο αφεντικό μου ήταν απαίσιο”

Δεν υπάρχει λόγος να αναφερθείς στην προηγούμενη θέση σου, εκτός κι αν συντρέχουν ιδιαίτερες περιστάσεις. Το να παραπονεθείς για τα προβλήματα του προηγούμενου εργασιακού περιβάλλοντος είναι καταστροφικό για 2 λόγους. Καταρχάς, δείχνει την ανικανότητά σου να διαχειριστείς μία δύσκολη κατάσταση και να την ξεπεράσεις. Επίσης, το τελευταίο πράγμα που θέλει να ακούσει ο HR Manager είναι να μιλάς άσχημα για την εταιρεία ή τους υπαλλήλους στο μέλλον. Προφανώς, είναι σημαντικό να μιλήσεις για τις προκλήσεις που αντιμετώπισες, αλλά μην παραπονιέσαι.

6.“Αυτή η θέση θα είναι ένα πολύ καλό εφαλτήριο για την επόμενη επαγγελματική μου κίνηση”

Ακόμα κι αν αυτός είναι ο λόγος που θέλεις αυτή τη δουλειά, δεν είναι πολύ έξυπνο να τον μοιραστείς. Οι υπεύθυνοι προσλήψεων συνήθως ψάχνουν για κάποιον που θα αφοσιωθεί μακροπρόθεσμα στην εταιρεία. Μπορείς να κάνεις ερωτήσεις σχετικά με τις προαγωγές στην εταιρεία. Έτσι θα δείξεις όχι μόνο ότι έχεις σκοπό να παραμείνεις εκεί, αλλά και να τους βοηθήσεις να επωφεληθούν από τις δεξιότητες και γνώσεις σου. Με αυτόν τον τρόπο, αποδεικνύεις την (μακροχρόνια) αφοσίωσή σου.

7.“Δεν ξέρω…”

Υπάρχει πάντα τρόπος να απαντήσεις σε μία ερώτηση που δεν ξέρεις την απάντηση. Χρησιμοποίησε τις επικοινωνιακές σου δεξιότητες και προσπάθησε να ελιχθείς.

8.“Δεν έχω ερωτήσεις για εσάς”

Το να έχεις έτοιμες ερωτήσεις για την εταιρεία είναι εξίσου σημαντικό με το να μπορείς να απαντήσεις στις ερωτήσεις που σου κάνουν. Οι ερωτήσεις που κάνεις είναι μία ευκαιρία να δείξεις ότι έχεις κάνει την έρευνά σου για την εταιρεία.

9.“Ωραίο ρολόι”

Οι προσπάθειες να κολακεύσεις τον υπεύθυνο των προσλήψεων πιθανότατα θα αποτύχει-ειδικά σε ό,τι αφορά στην εμφάνιση ή τα υλικά αγαθά. Αν θες να τον κολακεύσεις, σύνδεσε το κομπλιμέντο σου με κάτι που έχει επιτύχει επαγγελματικά ή μίλα για κάποιο κατόρθωμα της εταιρείας.

10.“Εεεε, αααα, μμμμ…

Θέλεις να φανείς σίγουρος, έξυπνος και οργανωμένος. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει λοιπόν να χάνεις τα λόγια σου ή να πεις “δεν ξέρω”. Γι’ αυτό θα πρέπει να προετοιμάζεσαι πολύ καλά από πριν, για να μην ψάχνεις τι θα πεις εκείνη την ώρα.

11.“Οι εργαζόμενοι είναι ευχαριστημένοι;”

Μην προσπαθείς να εκμαιεύσεις στοιχεία. Κάνε συγκεκριμένες ερωτήσεις σχετικά με την κουλτούρα της εταιρείας και να είσαι όσο πιο άμεσος μπορείς. Ο καλύτερος τρόπος για να πάρεις πληροφορίες για τον τρόπο λειτουργίας μιας εταιρείας είναι να μιλήσεις με παλιούς εργαζομένους.

12.”Πόσα θα παίρνω;”

Υπάρχει ένας άτυπος κανόνας ο οποίος θέλει οι υποψήφιοι εργαζόμενοι να αποφεύγουν να κατευθύνουν την κουβέντα σε τέτοιου είδους ζητήματα. Συνηθίζεται προς το τέλος της συνέντευξης ο πιθανός εργοδότης να θίξει το οικονομικό θέμα και να σου αναφέρει εκείνος όσα θέλεις να μάθεις. Αν δεν το κάνει μέχρι το πέρας της συνάντησης, τότε θα πρέπει να το κάνεις εσύ.

Ο Χρήστος Θεοδωρόπουλος είναι σύμβουλος προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης – κοινωνιολόγος. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Κοινωνική και Οικονομική ανάπτυξη με ειδίκευση στις συγκρούσεις στην εργασία και στη διοίκηση ολικής ποιότητας από το Πολυτεχνείο Κρήτης. Έχει εξειδικευτεί στη Συμβουλευτική, Life coaching & Mentoring από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και έχει εκπαιδευτεί στη γνωσιακή και συμπεριφοριστική θεραπεία (CBT) από το ίδιο πανεπιστήμιο.

Διάβασε ακόμα:

Αρνητικό Ή Θετικό Feedback; Τι Μας Κινητοποιεί Περισσότερο

Τι Οδηγεί Τους Εργαζομένους Σε Παραίτηση

Author(s)

  • Ελίζα Σακκά

    Content Editor

    Η Ελίζα Σακκά είναι content editor και social media manager.