Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

– Γιατί πρέπει να παραδέχεσαι τα λάθη σου.
– Γιατί δεν είναι κακό να ζητάς βοήθεια.


Υπάρχει διαφορά μεταξύ του να σε συμπαθούν και να σε σέβονται. Ιδανικά, συμβαίνουν και τα δύο αλλά σύμφωνα με την Taylor Lynn, ειδική στο χώρο εργασίας και συγγραφέα του “Tame Your Terrible Office Tyrant: How to Manage Childish Boss Behavior and Thrive in Your Job” ο σεβασμός εξαρτάται εν μέρει από το να είσαι σταθερός στις πεποιθήσεις σου. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να είναι όλοι ευχαριστημένοι με τις αποφάσεις σου. Η Taylor Lynn και ο Michael Kerr, ένας διεθνής ομιλητής και συγγραφέας του “The Humor Advantage”, παρουσιάζουν τους καλύτερους και ταχύτερους τρόπους να κερδίσεις τον σεβασμό στη δουλειά σου. Συνέχισε να διαβάζεις και δεν θα χάσεις.

1.Δείξε σεβασμό στους άλλους

Αν σέβεσαι τους άλλους, είναι πιο πιθανό να σε σεβαστούν κι εκείνοι. Να θυμάσαι ότι πρέπει να συμπεριφέρεσαι στους ανθρώπους ισότιμα, ανεξάρτητα από το αν είναι προϊστάμενοι ή υφιστάμενοί σου στην ιεραρχία.

2.Κράτα τις υποσχέσεις σου

Αποκτώντας τη φήμη του ατόμου που είναι ασυνεπές ή δεν μπορεί να τηρήσει τις υποσχέσεις του, αυτομάτως χάνεις τον σεβασμό. Προσπάθησε λοιπόν όχι μόνο να τηρείς τις προθεσμίες, αλλά να ολοκληρώνεις τα καθήκοντά σου και πριν από αυτές. Οι άλλοι στηρίζονται πάνω σου, οπότε δεν πρέπει να τους διαψεύσεις.

3.Άσε τις πράξεις σου να μιλήσουν

Ο καλύτερος τρόπος για να χάσεις τον σεβασμό των άλλων είναι τους πεις πόσο τέλειος είσαι. Μην αφήνεις τον εγωισμό σου να σταθεί εμπόδιο. Να είσαι σίγουρος ότι αν κάνεις καλή δουλειά, οι συνάδελφοί σου θα το αναγνωρίσουν χωρίς καν να τους το πεις.

4.Βοήθα τους άλλους όταν το χρειάζονται…

Αν κάποιος συνάδελφός σου δυσκολεύεται να ολοκληρώσει ένα project, μπορείς να κάνεις κάτι για να τον βοηθήσεις. Η καλή σου πράξη μπορεί να γυρίσει πίσω με περισσότερους τρόπους από ό,τι φαντάζεσαι. Ωστόσο, οι άνθρωποι θα σε σέβονται περισσότερο αν θέσεις κάποια λογικά και υγιή όρια στη βοήθεια που τους προσφέρεις. Με άλλα λόγια μη γίνεσαι χαλί να σε πατήσουν!

5.…και ζήτα βοήθεια όταν τη χρειάζεσαι 

Οι άνθρωποι θα σε σέβονται περισσότερο αν μερικές φορές δείχνεις ότι είσαι κι εσύ ευάλωτος και έχεις ανάγκη από βοήθεια.

6.Πες αυτό που εννοείς

Η ειλικρίνεια και η ευθύτητα είναι πολύ σημαντικά συστατικά του σεβασμού. Δεν συνηθίζουμε να σεβόμαστε ανθρώπους που είναι ασαφείς ή ανειλικρινείς. Ακόμα κι αν ο συνομιλητής σου δεν συμφωνεί με την άποψή σου, το κλειδί είναι να είσαι ευθύς με εποικοδομητικό τρόπο.

7.Παραδέξου τα λάθη σου

Ανεξάρτητα από τη θέση σου στην εταιρεία, είναι σημαντικό να αναλαμβάνεις την ευθύνη για τη δουλειά σου αλλά και για τα λάθη σου. Μην αναζητάς δικαιολογίες όταν κάτι δεν πήγε καλά. Μάλιστα, το 91% των εργαζομένων υποστηρίζει ότι είναι πιο ικανοποιημένο από τη δουλειά του όταν το αφεντικό του παραδέχεται τα λάθη του. Μην ξεχνάς ότι αυτό είναι ένα από τα χαρακτηριστικά ενός καλού ηγέτη.

8.Αυτοσαρκάσου

Οι ηγέτες που αυτοσαρκάζονται τείνουν να είναι πιο αξιοσέβαστοι στο χώρο εργασίας. Οι άνθρωποι που παίρνουν τον εαυτό τους πολύ σοβαρά, είναι συνήθως αυτοί που οι άλλοι δεν τους παίρνουν τόσο σοβαρά.

9.Δείξε καλοσύνη

Κανένας δεν σέβεται τους πιεστικούς και δηκτικούς ανθρώπους. Καλοσύνη είναι να πεις “καλημέρα” στους συναδέλφους σου ή να τους ρωτήσεις για οτιδήποτε σημαντικό συμβαίνει στη ζωή τους.

10.Να είσαι διαλλακτικός

Άκου προσεκτικά το συνομιλητή σου και να είσαι ανοιχτός στον τρόπο σκέψης του. Ίσως αλλάξεις κι εσύ άποψη βάσει αυτών που άκουσες και έμαθες.

11.Επιβράβευσε ό,τι αξίζει

Αυτή η συμπεριφορά είναι πολύ σημαντική για τα ηγετικά στελέχη. Γίνε το είδος του αφεντικού που χρησιμοποιεί το “εμείς” αντί για το “εγώ”. Οι εργαζόμενοι εκτιμούν την αναγνώριση και την επιβράβευση της προσπάθειας τους.

Διάβασε ακόμα:

11 Απλοί Τρόποι Να Κάνεις Το Αφεντικό Σου Να Σε Αγαπήσει

Μήπως Τελικά Φοβάσαι Την Αλλαγή;

Author(s)

  • Το Business Insider είναι ένα από τα μεγαλύτερα αμερικάνικα sites που εξειδικεύεται σε επαγγελματικά και οικονομικά θέματα και έχει διεθνή παρουσία σε περισσότερες από 15 χώρες.