Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Ποια ψευδαίσθηση επικρατεί για τη σχέση burnout και επιτυχίας.
-Γιατί πρέπει μία εταιρία να επενδύει στην ομάδα της.


Υπάρχουν πάρα πολλές κοινοτοπίες σχετικά με το πόσο σημαντική είναι η κουλτούρα μίας εταιρίας – τόσες πολλές μάλιστα που έχει καταντήσει κλισέ. Και όμως! Η κουλτούρα μίας εταιρίας παίζει καθοριστικό ρόλο στην αποδοτικότητα του κάθε εργαζομένου. Πώς μπορούν οι εταιρίες να την καλλιεργήσουν και να επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα;

1.Τερματίζοντας την ψευδαίσθηση του burnout

Όχι, η επαγγελματική εξουθένωση δεν είναι το τίμημα που πρέπει να πληρώσουμε για την επιτυχία. Οι επικεφαλής των εταιριών θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι το να φροντίζουν τους ανθρώπους τους είναι το ίδιο σημαντικό με το να φροντίζουν για τα κέρδη τους. Γιατί όταν φροντίζεις την ευεξία της ομάδας σου, η ανάπτυξη και η εξέλιξη έρχονται πιο γρήγορα. Ας μην ξεχνάμε ότι όταν οι άνθρωποι ευημερούν, ευημερεί και η ίδια η επιχείρηση.

2.Καλλιεργώντας την διαφάνεια

Όσο περισσότερη διαφάνεια υπάρχει στην κουλτούρα μίας εταιρείας, τόσο καλύτερα αναγνωριζονται και επιλύονται τα προβλήματα που ανακύπτουν, προτού εξελιχθούν σε κρίση. Έτσι, κάθε λάθος ή αποτυχία που συμβαίνει, αποτελεί ένα μάθημα για όλους, με την εταιρία να κάνει ένα βήμα πιο κοντά στην ανάπτυξη.

3.Αποφεύγοντας τη νοοτροπία της ανάπτυξης με κάθε κόστος

Η ιδέα του κέρδους με κάθε κόστος μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα επικίνδυνη, καθώς επισκιάζει όλες τις βασικές αξίες μίας επιχείρησης: ενσυναίσθηση, συνεργασία και επαγγελματισμό.

Όταν φροντίζεις την ευεξία της ομάδας σου, η ανάπτυξη και η εξέλιξη έρχονται πιο γρήγορα.

4.Κάνοντας το περιβάλλον εργασίας φιλικό προς τις γυναίκες

Πολλά περιβάλλοντα εργασίας είναι ανδροκρατούμενα. Το ζήτημα της ισότητας των φύλων, καθώς και το ότι οι γυναίκες θα πρέπει να αποκτούν περισσότερες θέσεις ισχύος, έρχονται ολοένα και περισσότερο στο προσκήνιο. Ωστόσο αμφότερα θα παραμείνουν ουτοπία αν δεν αλλάξουμε την καθημερινότητα των γυναικών κάθε επαγγελματικής βαθμίδας.

5.Κατακρίνοντας τις μη αποδεκτές συμπεριφορές

Πολλές εταιρίες ανέχονται μη αποδεκτές συμπεριφορές από τους εργαζομένους τους απλά και μόνο επειδή η απόδοσή τους είναι υψηλή. Οι επιπτώσεις από κάτι τέτοιο ίσως δεν γίνονται εμφανείς βραχυπρόθεσμα. Γιατί μπορεί να πιστεύεις ότι η απόδοση οδηγεί στην ανάπτυξη μέρα με τη μέρα, ωστόσο η ίδια η εταιρεία αποκλίνει από το στόχο της. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι σε οποιαδήποτε αξιολόγηση που αφορά σε απόδοση να λαμβάνονται υπόψη και οι αρχές και η συμπεριφορά ενός ατόμου.

6.Επενδύοντας στην ομάδα

Είναι απαραίτητο για μία εταιρία να επενδύει στις ομάδες της, τα μέλη των οποίων συνεργάζονται αρμονικά, στηρίζει το ένα το άλλο δίνοντας κίνητρο ο ένας στον άλλο, αναπτύσσουν ενσυναίσθηση, ενώ καλλιεργούν την δημιουργικότητα και την ανθεκτικότητα.

7.Αντιμετωπίζοντας την εταιρική κουλτούρα σαν το Α και το Ω μίας εταιρίας

Μία υγιής επιχείρηση, αναγνωρίζει τη συνεισφορά του καθενός. Έτσι το κάθε μέλος της ομάδας αισθάνεται ότι αναγνωρίζεται η αξία του, με αποτέλεσμα να μειώνεται έτσι το ποσοστό του turnover. Αντίστοιχα, σε μία μη υγιή επιχείρηση τα διάφορα προβλήματα και οι κρίσεις που προκύπτουν ενδέχεται να τη “μολύνουν” και να αμαυρώσουν τη φήμη της – όπως ακριβώς συμβαίνει και στο ανθρώπινο σώμα: η εταιρία είναι ευάλωτη στους “ιούς”. Σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να αναγνωρίζει οτιδήποτε τοξικό και να το αποφεύγει.

8.Υπολογίζοντας τις απαιτήσεις των εργαζομένων

Οι millennials αναζητούν μία εταιρία με όραμα και αξίες – πέρα από το οικονομικό κίνητρο. Η αυθεντικότητα είναι η θεμελιώδης αρχή της εμπιστοσύνης, η οποία αν χαθεί είναι σχεδόν αδύνατο να χτιστεί ξανά. Ο εργαζόμενος πρέπει να αισθάνεται ότι αποτελεί μέλος ενός περιβάλλοντος εργασίας γεμάτο εμπιστοσύνη και αυθεντικότητα.

9.Αναγνωρίζοντας ότι η αλλαγή ξεκινάει από την κορυφή

Οι επικεφαλής μίας εταιρίας με δύναμη και αποφασιστικότητα μπορούν να μετατρέψουν κάθε πρόκληση σε μία ευκαιρία για αλλαγή της εταιρικής τους κουλτούρας. Από τη θέση τους μπορούν να πάρουν τις καλύτερες αποφάσεις για την ίδια την εταιρία. Και αυτό είναι που θέλουν οι εργαζόμενοι από το αφεντικό τους.

10.Μετατρέποντας την κάθε κρίση σε ευκαιρία

Κάθε κρίση που προκύπτει είναι αποτέλεσμα των προβλημάτων μίας εταρίας. Την ίδια στιγμή όμως είναι μία ευκαιρία για αλλαγή κουλτούρας, που μερικές φορές είναι δύσκολο να συμβεί χωρίς να υπάρξει κάποια αφορμή. Και τότε είναι που αναγκάζεσαι να κοιτάξεις τη μεγάλη εικόνα, να δεις πέρα από την to-do list σου. Το ζητούμενο κάθε φορά είναι όχι απλά να ξεπεράσεις την κρίση, αλλά να δημιουργήσεις μία πιο σταθερή και γερή εταιρική κουλτούρα.

Μάθετε περισσότερα για τα εταιρικά μας προγράμματα σήμερα.

Διάβασε ακόμα:

Οδηγίες Για Managers: Πώς Θα Προστατέψεις Την Ομάδα Σου Από Το Burnout

Πώς Θα Ενισχύσεις Την Αυτοπεποίθηση Της Ομάδας Σου

Author(s)

  • Arianna Huffington

    Ιδρύτρια του Thrive Global

    Η Arianna Huffington είναι επιχειρηματίας και συγγραφέας 15 βιβλίων, συμπεριλαμβανομένων των παγκόσμιων best seller “Thrive” και “The Sleep Revolution”. Το 2005 δημιούργησε την Huffington Post, ένα site που σε σύντομο χρονικό διάστημα έγινε ένα από τα μεγαλύτερα του κόσμου. Το 2016, αποχώρησε από την Huffington Post για να ιδρύσει το Thrive Global, με στόχο να αλλάξει τον τρόπο που δουλεύουμε και ζούμε. Έχει ανακηρυχθεί από το Time Magazine και το Forbes ως μία από τις πιο ισχυρές γυναίκες του πλανήτη.