Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:
-Γιατί πρέπει να δίνεις το παρών σε εκδηλώσεις σχετικές με τον τομέα σου.
-Ποιο είναι το χρυσό όριο ωρών προσφερόμενης εθελοντικής εργασίας.
Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έχει γίνει μόδα πολλά καφέ και άλλοι πολυχώροι, αλλά και κάποιες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο πεδίο της εύρεσης εργασίας, να προσφέρουν στο ευρύ κοινό γνώσεις, με τη μορφή event ομιλιών/workhops και μάλιστα δωρεάν.
Στόχος τους φυσικά είναι να κάνουν γνωστή την ύπαρξή τους (δηλαδή marketing), να κερδίσουν ρευστότητα από την κατανάλωση (ειδικά τα καφέ) και να προσφέρουν και στην κοινότητα.
Οι ομιλητές που συμμετέχουν σε αυτού του είδους τις δράσεις, συνήθως δεν πληρώνονται και το κάνουν για να γίνουν γνωστοί και να κερδίσουν πελάτες. Κάποιοι άλλοι πάλι, δέχονται τέτοιες προσκλήσεις γιατί τις βλέπουν ως ένα μέσο για να απευθυνθούν στο μυαλό και την καρδιά του κοινού, ως ένα μέσο ανταλλαγής ιδεών και βιωματικών γνώσεων, με στόχο πάντα να παραχθεί αληθινή αξία και θετική αλλαγή.
Πότε όμως ένας ομιλητής θα πρέπει να λέει «όχι» σε τέτοια καλέσματα;
1.Όταν το «Γιατί» του και το «Πώς» του δεν ταιριάζουν με το «Γιατί» και το «Πώς» του φορέα που διοργανώνει το event. Όταν, ο τρόπος που λειτουργεί και υπάρχει, αλλά και όταν οι αξίες του και τα πιστεύω του δεν ταιριάζουν με αυτά των διοργανωτών, τότε πρέπει να πει «Όχι». Το να μιλάς την ίδια γλώσσα με τους συνεργάτες σου είναι σπουδαίο πράγμα!
2.Όταν δεν υπάρχει συνέπεια και απόλυτη συνεργασία, πρέπει να πει «Όχι.» Δεν είναι λίγες οι φορές που υπάρχει προχειρότητα από την πλευρά των διοργανωτών του event. Αυτή η προχειρότητα, δυστυχώς, έχει άσχημο αντίκτυπο στο brand του ομιλητή.
3.Θα πρέπει να πει «Όχι» στην περίπτωση που το event δεν είναι σχετικό με τα πεδία στα οποία δραστηριοποιείται. Ειδικά στην περίπτωση που το event έχει και άλλους ομιλητές. Ακόμα κι αν είναι ένα event με μεγάλη συμμετοχή, θα πρέπει ο ομιλητής να αναρωτηθεί αν θα πήγαινε ο ίδιος να το παρακολουθήσει.
4.Θα πρέπει να λέει «Όχι» αν το κοινό στο οποίο θα απευθυνθεί δεν είναι «δικό» του κοινό. Αν το κοινό δεν αποτελείται από ανθρώπους που θα μπορούσε να τους χαρακτηρίσει συνοδοιπόρους του. Αν το κοινό δεν μπορεί να τον καταλάβει και τελικά δεν νοιάζεται για αυτά που θα ακούσει.
5.Στις περιπτώσεις που ο ομιλητής δεν αμείβεται, θα πρέπει να πει «Όχι» αν οι ώρες που θα αφιερώσει για την προετοιμασία του και την υλοποίηση της ομιλίας, συμβάλλουν στο να ξεπεράσει το «χρυσό» όριο των 100 ωρών προσφερόμενης εθελοντικής εργασίας ανά έτος. Θα πρέπει να πει «Όχι», γιατί αλλιώς κινδυνεύει από burnout. Όμως, ακόμα και στις περιπτώσεις που υφίσταται άμεση ή έμμεση (από την πώληση κάποιου προϊόντος) αμοιβή, θα πρέπει να πει «Όχι» αν τα χρήματα που του προσφέρονται δεν αντιστοιχούν στην αξία που προσδίδει ο ίδιος στον εαυτό του. Γιατί πάλι κινδυνεύει από burn out. Τα πάντα είναι θέμα ισορροπίας!
6.Θα πρέπει να πει «Όχι» όταν η φήμη του event και άρα των ανθρώπων που το διοργανώνουν δεν είναι καλή. Η ζημιά που θα προκληθεί μπορεί να είναι ανεπανόρθωτη. Θα πρέπει δηλαδή να θέσει ερωτήματα που σχετίζονται με την ποιότητα του event και θα πρέπει να ψάξει καλά!
Άρα…
Όση ανάγκη κι αν έχεις να γίνεις γνωστός, να κερδίσεις πελάτες ή να «ταρακουνήσεις» τους ανθρώπους, σκέψου πριν πεις «Ναι» σε μία ευκαιρία που σου προσφέρεται να συμμετέχεις σε κάποιο event ως ομιλητής. Πες «Όχι» αν έστω ένα από τα 6 προαναφερόμενα points ισχύει. Να έχεις πάντα στο μυαλό σου ότι δεν πρέπει να προδίδεις τον εαυτό σου για κανέναν λόγο! Αν πάλι πεις «Ναι» ξέρεις τι πρέπει να αποφύγεις πριν την ομιλία;
Αρχική δημοσίευση από τη Δήμητρα Ζερβάκη στο epixeiro.gr.
Διάβασε ακόμα:
Γλώσσα Σώματος: Μάθε Τους Κρυφούς Της Κωδικούς Και Γίνε Μαγνήτης Των Γύρω Σου